Ekonomi

Japonya Merkez Bankası olumlu ücret ve hizmet fiyatı eğilimleri görüyor

Japonya Merkez Bankası (BOJ), artan hizmet fiyatları ve firmalar tarafından sağlanan önemli ücret artışları nedeniyle hane halkı gelirlerinde beklenen artışa ilişkin iyimserliğini dile getirdi. Bu gelişmenin yılın ilerleyen dönemlerinde tüketimi desteklemesi bekleniyor.

BOJ tarafından yayınlanan ayrıntılı bir üç aylık görünüm raporuna göre, bu ücret müzakereleri yaz aylarında maaşları yükseltecek ve bu da tüketici harcamalarını destekleyecek. Salı günü açıklanan rapor, hane halkı harcamalarının muhtemelen kademeli olarak artacağını gösteriyor.

Merkez Bankası, ücretleri artıran ve daha fazla firmayı hizmet fiyatlarını yükseltmeye teşvik eden işgücü kıtlığına atfedilen, şirketler arasında olumlu ücret ve fiyat belirleme davranışlarında genişleyen bir eğilimin altını çizdi. Bu dinamik, BOJ’un %2’lik enflasyon hedefine sürdürülebilir bir şekilde ulaşılmasına yönelik bir hareket olarak görülüyor.

Ayrıca BOJ tarafından geliştirilen bir bileşik endeks, Japonya’da uzun vadeli enflasyon beklentilerinin %1,5 civarına yükseldiğini göstermektedir. Bu durum, hane halkı ve şirketlerin fiyatların geleceğine ilişkin bakış açılarında bir değişime işaret ediyor.

Geçtiğimiz ay BOJ, sekiz yıllık negatif faiz oranlarına son vererek deflasyonla mücadele etmek ve ekonomik büyümeyi canlandırmak için tasarlanan kapsamlı parasal teşvik politikalarından önemli bir dönüşe işaret etti. Piyasa katılımcıları şimdi merkez bankasının faiz oranlarını tekrar ne zaman artırabileceğine dair işaretleri dikkatle izliyor ve birçok analist yılın ilerleyen dönemlerinde potansiyel bir faiz artırımı öngörüyor.

Cuma günü yayınlanan üç aylık raporun özetinde BOJ, enflasyonun önümüzdeki üç yıl boyunca %2 hedefine yakın seyredeceğini öngördü. BOJ Başkanı Kazuo Ueda, enflasyonun istikrarlı bir şekilde %2 hedefine ulaşması ve yeni bir faiz artırımı kriterini karşılaması için, daha yüksek hizmet fiyatlarına dönüşen sürekli ücret artışları olması gerektiğini vurguladı.

BOJ’un üç aylık görünümünün tam versiyonu genellikle özetin yayınlanmasından bir piyasa günü sonra yayınlanıyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu